
Wsparcie instytucjonalne Fundacji Rodzić po Ludzku programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy
Fundusze otrzymane w ramach dotacji Fundacja Rodzić po Ludzku przeznaczy na rozwój instytucjonalny organizacji w okresie V 2022 – IV 2024.
W ramach dotacji instytucjonalnej pozyskanej z programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy, zgodnie z założoną strategią rozwoju, Fundacja Rodzić po Ludzku planuje przeprowadzenie działań :
- Opracowanie nowej strategii działań Fundacji Rodzić po Ludzku na lata 2023 -2026
- Rozwijanie działań Fundraisingowych
- Umocnienie marki Fundacji i jej pozycji jako kluczowej organizacji zajmującej się tematyką okołoporodową wśród kobiet.
- Działania komunikacyjne, kampania wizerunkowa.
W ramach projektu zostaną podjęte różnorodne działania zachęcające do wsparcia finansowego dla organizacji. Planowany jest wzrost liczby darczyńców Fundacji, co pozwoli nam prowadzić długoterminowe działania i elastycznie reagować na kryzysy pojawiające się w ochronie zdrowia. Zbudowanie wizerunku RpL wśród młodych osób jako organizacji, która reprezentuje okołoporodowe interesy kobiet, skutecznie edukuje i broni praw, przełoży się na wzrost grupy docelowej Fundacji i przyczyni do poprawy opieki okołoporodowej w Polsce.
Dotacja zostanie przeznaczona na:
- opracowanie Strategii rozwoju Fundacji Rodzić po Ludzku na lata 2023-2026,
- Strategii fundraisingowej
- Strategii komunikacji na lata 2023-25
- prowadzenie działań komunikacyjnych
- prowadzenie regularnych działań fundrasingowych
- badania wśród odbiorczyń o możliwości wspierania Fundacji
- zaangażowanie firm do wspierania Fundacji
- kampanię wizerunkową.
Projekty
XI-XII 2022 Kampania “Żeby Ona Miała Lepiej”
W listopadzie i grudniu 2022 roku zachęcałyśmy do finansowego wspierania działań Fundacji informując na naszej stronie, profilach na Facebooku i Instagramie, o działalności Fundacji w zakresie pomocy prawnej, interwencji w szpitalach, prowadzenia rankingu szpitali, oraz naciskania na zmiany w systemie opieki zdrowotnej i w prawie.
Celem kampanii “Żeby Ona Miała Lepiej” jest zwrócenie uwagi na potrzebę zmian w opiece nad kobietami w ciąży, podczas porodu i w połogu, aby każda kobieta mogła doświadczyć tego wyjątkowego czasu w sposób bezpieczny, komfortowy i z poszanowaniem praw. Każda darowizna jest inwestycją w lepszą przyszłość dla przyszłych matek i ich dzieci, przyczyniając się do tworzenia systemu opieki, w którym można urodzić po ludzku..
25 XI – 9 XIII 2022 r. 16 dni przeciwko przemocy
W czasie Międzynarodowych Dni Eliminowania Przemocy Wobec Kobiet (International Day for the Elimination of Violence Against Women) publikowałyśmy na naszych profilach na Facebooku i Instagramie posty o przemocy położniczej.
Celem projektu jest nagłośnienie problemu przemocy wobec kobiet na porodówkach i zachęcenie do finansowego wspierania działań Fundacji w zakresie interwencji w szpitalach, w których dochodzi do naruszeń i łamania prawa.
Dzięki kampanii podnosimy świadomość społeczną na temat przemocy położniczej i ginekologicznej, a to pierwszy krok do zmiany. Walka przeciwko tego rodzaju przemocy to priorytetowe działanie Fundacji na kolejne lata. Wszystkie wykorzystane w kampanii cytaty pochodzą z ankiet Głos Matek, wypełnianych przez kobiety po porodzie.
…
II-IV 2023 r. Kampania wizerunkowa Fundacji Rodzić po Ludzku
W lutym 2023 rozpoczęłyśmy kampanię wizerunkową, której celem jest wzmocnienie marki Fundacji Rodzić po Ludzku oraz zachęcenie internautek do korzystania z naszego Rankingu Szpitali Gdzie Rodzić po Ludzku.
W kampanii mówimy o tym, że każda kobieta ma prawo urodzić po ludzku, czyli otoczona szacunkiem i w godnych warunkach. A jej prawa powinny być bezwzględnie respektowane.
Dzięki prowadzonemu przez nas rankingowi, pokazujemy że rodzące mają wybór i mogą wybrać takie szpitale, które oprócz realizacji standardu opieki okołoporodowej, czynią początek macierzyństwa wspaniałym doświadczeniem.
Strategię medialną oraz pozyskanie powierzchni reklamowych zawdzięczamy Zenith Media The ROI Agency która pracowała dla nas pro bono.
Kreację przygotowała agencja Publicis
II-IV 2023 Kampania pozyskująca 1,5% “Czy to są łzy szczęścia? To zależy od nas”
W lutym 2023 roku rozpoczęłyśmy kampanię pozyskującą 1,5% z podatku dochodowego “Czy to są łzy szczęścia? To zależy od nas.”. Kampania zwraca uwagę na trudne doświadczenia, które mogą towarzyszyć kobietom podczas porodu. Celem kampanii jest zbiórka środków na działalność Fundacji w zakresie zwalczania przemocy położniczej poprzez edukację, wsparcie prawne dla kobiet oraz promowanie najlepszych praktyk w opiece okołoporodowej.
Przemoc położnicza obejmuje wszelkie formy niewłaściwego traktowania kobiet, w tym niedopuszczalnych praktyk medycznych, niewłaściwego traktowania i braku szacunku ze strony personelu medycznego.
Dzięki wspólnemu wysiłkowi możemy stworzyć lepsze warunki porodowe, zapewniając każdej kobiecie możliwość doświadczenia tego wyjątkowego momentu w życiu w sposób bezpieczny, godny i pełen szacunku.
XI-XI 2023 Kampania “Przemocy położniczej nie widać”
W październiku i listopadzie 2023 roku prowadziłyśmy kampanię fundraisingową “Przemocy położniczej nie widać” w mediach społecznościowych.
Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na problem przemocy położniczej, która często jest niewidoczna, ale ma głęboki wpływ na kobiety i ich rodziny.
Podczas kampanii zbierałyśmy fundusze na działalność Fundacji, aby kontynuować działania edukacyjne, wsparcie prawne dla kobiet oraz monitorowanie i rzecznictwo na rzecz poprawy opieki okołoporodowej.
Wszystkie wykorzystane w kampanii cytaty są autentyczne i pochodzą z ankiet Głos Matek, wypełnianych przez kobiety po porodzie.
XII 2023 – I 2024 Kampania “W liczbach jest siła”
Projekt “W liczbach jest siła” realizowany na przełomie roku 2023-2024 był podsumowaniem najważniejszych działań i osiągnięć Fundacji w minionym roku.
Celem projektu jest pokazanie skali i znaczenia pracy Fundacji poprzez konkretne liczby i statystyki, które ilustrują jej wpływ na poprawę warunków okołoporodowych. Poprzez podkreślenie efektywności i znaczenia działań Fundacji zachęcałyśmy społeczność Facebooka, Instagrama oraz Twittera do przekazania darowizny na cele statutowe Fundacji.
I – IV 2024 Kampania “Przekaż 1,5% Fundacji Rodzić po Ludzku – Dzięki Nam Dzięki Wam”
Od stycznia do kwietnia 2024 roku prowadziłyśmy kampanię pozyskującą 1,5% z podatku dochodowego “Przekaż 1,5% Fundacji Rodzić po Ludzku – Dzięki Nam Dzięki Wam”. Celem kampanii jest podkreślenie znaczenia współpracy między Fundacją a darczyńcami w osiąganiu pozytywnych zmian w zakresie opieki okołoporodowej.
Kampania ma na celu zwiększenie świadomości społecznej na temat znaczenia wsparcia darczyńców oraz pokazanie, jak ich pomoc przekłada się na realne zmiany. Wspólne działania Fundacji i darczyńców mogą prowadzić do znaczących zmian.
Fundacja apeluje do wszystkich, którym bliskie są praw kobiet i godne warunki porodowe, o kontynuowanie wsparcia finansowego.
Strategię medialną oraz pozyskanie powierzchni reklamowych zawdzięczamy firmie Zenith Media The ROI Agency która pracowała dla nas pro bono.
Kreację przygotowała agencja Publicis
Okres realizacji: 01 maj 2022 – 30 kwiecień 2024. Kwota udzielonej dotacji 100 000 euro.
Działania organizacji w latach 2022-24 dofinansowane z Funduszy Norweskich w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy
Data publikacji: 18.10.2022