
Kampanie społeczne Fundacji
Akcja „Rodzić po ludzku” to najsłynniejsza i, w opinii specjalistów od public relations, najbardziej skuteczna akcja społeczna przeprowadzona w Polsce. Jej ogłoszenie rozpoczęło proces zmian korzystnych dla rodzących kobiet w szpitalach położniczych. Dzięki niej wyrażenie „rodzić po ludzku” weszło do potocznej polszczyzny. Dzięki niej wiele tysięcy kobiet podzieliło się swoimi doświadczeniami z porodu, co uruchomiło lawinę zmian, nie tylko w organizacji samych szpitali, ale także w sercach i umysłach wielu osób, pracujących na co dzień z kobietami.
Na podstawie opinii kobiet stworzono ranking niemal wszystkich placówek położniczych, oceniając je według kryteriów stworzonych przez organizatorów akcji, a opartych w dużej mierze o zalecenia WHO i prawa pacjenta. Opis placówki wraz z oceną, jaką otrzymała znajdował się w wydanym na zakończenie akcji „Przewodniku po szpitalach położniczych”. Akcja promowała opiekę skierowaną na potrzeby rodzących i ich rodzin. Dzięki akcji w większości szpitali możliwe są już porody rodzinne, swoboda poruszania się w czasie porodu, kontakt z dzieckiem po narodzinach. Do tej pory odbyły się jej cztery edycje (1994, 1995, 2000, 2006).
Akcja Rodzić po ludzku to nie jedyne przedsięwzięcie tego typu podejmowane przez Fundację Rodzić po Ludzku.
- Kampania „Macierzyństwo bywa trudne” 1999
- Kampania „Decyduj o swoim porodzie” 2001
- Kampania „Mały pacjent – wielkie prawa” 2003
- Kampania „Walczymy o normalność” 2004
- Kampania „Nie daj się naciąć” 2008
- Kampania „Pozwólcie nam się przywitać” 2011
- Kampania „Te słowa zostają w nich na zawsze” 2014
- Kampania „Rodzę – mam prawa” 2015
- Akcja „Głos matek ma moc zmiany” 2018-2022
Data publikacji: 28.09.2008